4 نوفمبر، 2023 7:25 مساءً
لوجو الوطن اليوم
بيومي فؤاد.. أسير على خطى حسن حسني
بيومي فؤاد.. أسير على خطى حسن حسني
بيومي فؤاد.. أسير على خطى حسن حسني

علق الفنان المصري بيومي فؤاد على تشبيهه بالفنان الراحل حسن حسني، مؤكدا أنه يسير على خطاه دون قصد منه، وقال إن المشترك بينهما هو عشق التمثيل، وتقديم أدوار كثيرة، نافيا أن تكون مشاركته بعدد كبير من الأعمال الفنية بسبب حاجته للمال مؤكدا أنه الأقل أجرا.

وقال بيومي فؤاد : أنا بحب الشغل جدا وساعات بيجيلي مشهد حلو في مسلسل أو ضيف شرف وبعمله ومقدرش أرفضه أو مثلا يتعرض عليا أتعاون مع يسرا في مشهد، طبعاً مقدرش أرفض وأقول لأ لنجمة كبيرة زي يسرا.

أما عن تشبيهه بالراحل حسن حسني، علق بيومي فؤاد، قائلاً: أنا بسير على نفس خطى حسن حسني بدون ما أقصد والشبه بيننا أننا بنشتغل كتير ومبقدرش أقول للشغل لأ، وأكيد أنا استفدت من الشغل كتير وخصوصاً المسرح لأنه بيضيف ثقل لموهبة الفنان.

بيومي فؤاد يعاني من زيادة الوزن

وسبق أن كشف بيومي فؤاد عن استعداده للاحتجاز داخل مركز متخصص لتخفيض الوزن، بعد إصابته بالتهاب في أعصاب القدم بسبب البدانة، ونفى بيومي تخطيطه للخضوع لجراحة تكميم المعدة، لافتاً إلى أنه يفضل برامج التغذية الصحية، وقال إنه يرغب في العودة لوزنه عند تقديم شخصية الدكتور ربيع في الجزء الأول من مسلسل “الكبير أوي”.

بيومي فؤاد كشف طبيعة مرضه أثناء العرض الخاص لفيلم “مستر إكس” وكشف عن معاناته من التهاب الأعصاب، وقال في تصريحات صحفية: متشكر لسؤالكم بس اللي حصلي حاجة بسيطة أعصاب رجلي تعباني فمحتاج إن أنا أخس شوية، وبأمر الدكاترة رايح لمكان بيحجزوني عشان أقدر أخس، وأنا مش بقدر أقف كتير أكتر من ساعة لأن أعصاب رجلي بتوجعني، وهوصل لوزني الطبيعي اللي كان فيه دكتور ربيع في مسلسل الكبير أوي.ع

زوارنا يتصفحون الآن